Kalite Politikası

1 AMAÇ

     1.1. Kalite Politikasının (bundan sonra “Politika” olarak anılacaktır) amacı, Boyçelik Metal Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin (bundan sonra “Şirket” olarak anılacaktır) kalite yönetim süreçlerinde izlenecek genel ilkeleri ve uygulama kapsamını belirlemek ve tanımlamak,

     1.2. Kalite yönetimi ile ilgili mevzuatların, ulusal / uluslararası standartların ve sistemlerin uygulanması ve Şirket’in sürdürülebilirlik stratejilerine uyumu için gerekli aksiyonların alınmasını sağlamaktır.

2 TANIMLAR

Bu bölümde politikada geçen özel terim ve kavramlar aşağıdaki şekilde kısaca açıklanmaktadır.

Şirket: Boyçelik Metal Sanayi ve Ticaret A.Ş.

Çalışan: Şirket yöneticilerini ve çalışanlarını ifade eder.

Kalite Yönetim Sistemi: Şirketin ürün veya hizmetlerinin kalitesini sürekli iyileştirmek ve kontrol etmek için kurduğu sistem.

Müşteri Memnuniyeti: Müşterilerin bir ürün veya hizmetten karşıladıkları beklentilerle ilgili duydukları memnuniyet.

Kalite Performansı: Şirketin ürün veya hizmetlerinin belirlenmiş kalite standartlarına ne kadar uygun olduğunu değerlendiren performans ölçütleri.

3 KAPSAM

Bu politika;

  1. Şirket Yönetim Kurulu üyelerini,
  2. Şirket yönetici ve çalışanlarını,
  3. Mal ve hizmet alınan firmaları ve çalışanlarını, 
  4. Danışmanlar, avukatlar, müşavirler ve dış denetçiler de dâhil olmak üzere Şirket adına görev yapan kişi ve kuruluşlar ile ticari ilişki içinde olduğu müşterileri de dâhil olmak üzere diğer kişileri (“İş Ortakları”)

kapsar.

4 GÖREV VE SORUMLULUKLAR

     4.1. Yönetim Kurulu

     4.1.1. Politikanın oluşturulması, uygulanması ve güncellenmesinin üst gözetiminden Yönetim Kurulu sorumludur.

     4.2. Kalite Departmanı

     4.2.1 Politikanın oluşturulması, uygulanması ve güncellenmesinin sağlanmasından Yönetim Kurulu adına Kalite Departmanı sorumludur.

     4.3 Çalışanlar

     4.3.1 Şirket çalışanları politikada yer alan ilkelere uygun hareket etmekle yükümlüdürler ve hiçbir durumda Politikaya aykırı davranmakla zorlanamazlar. Çalışanlar bu politikaya aykırı tüm davranış ve uygulamaları yöneticilerine bildirmekle yükümlüdür.

     4.3.2 Yöneticiler, politikadaki ilkelerin sorumlu oldukları çalışanlar, alt yükleniciler ve çalışanları ile iş ortakları tarafından doğru bir şekilde uygulanmasından sorumludur.

5 UYGULAMA

  1. 1. Şirket, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi gereksinimlerini uygular.
  2. 2. Şirket, müşteri deneyimine odaklanarak süreç, ürün ve hizmetlerimizdeki beklenti ve taleplere uyum sağlar ve yanıtlar.
  3. 3. Şirket, daima müşteri isteklerine uygun hizmet ve ürünler sunar ve müşteri memnuniyetini arttırır.
  4. 4. Şirket, “KALİTELİ VE ZAMANINDA ÜRETİM” sloganına uygun olarak, müşterilerine hizmet eder.
  5. 5. Şirket, çalışanları ve tüm ilgili taraflarının Kalite Yönetim Sistemi ve süreçlerinin geliştirilmesi için geri bildirim ve görüşlerini dikkate alır ve destekler.
  6. 6. Şirket, kalite anlayışını çalışanlara aşılar ve üretimlerde devamlı kaliteyi sağlar.
  7. 7. Şirket, Kalite Yönetim Sistemi için ihtiyaç duyulan kaynakları sağlar.
  8. 8. Şirket, Kalite Yönetim Sistemi’nin sürdürülebilirliği ve etkinliği için sorumluluk alır.
  9. 9. Şirket, Kalite Yönetim Sistemi’ni prosedürlerle destekleyerek uygular ve takibini sağlar.
  10. 10. Şirket, eğitim ve gelişim faaliyetleriyle çalışanlarının ve tüm ilgili tarafların katılımını teşvik eder ve kalite kültürünü güçlendirir.
  11. 11. Şirket, tüm çalışanların bireysel ve kurum sorumluluklarının farkında olmalarını sağlamak amacıyla eğitimler verir.
  12. 12. Şirket, sektör gerekliliklerini ve gelişmelerini takip eder, yerel ve uluslararası mevzuat yükümlülüklerine uyarak liderlik eder.
  13. 13. Şirket, hızla globalleşen dünya pazarında, en ileri teknolojiyi kullanır, üretimde verimliliği ve sürekli iyileştirmeyi sağlar.
  14. 14. Şirket, ulusal ve uluslararası kanun, mevzuat ve standartlar dâhilinde kendisini sürekli geliştirir.
  15. 15. Şirket, kalite performansının izlenmesi, ölçülmesi ve denetlenmesi için sürdürülebilirlik hedeflerinden de hareketle hedefler belirler, hedefler için planlama yaparak ilgili hedeflere ulaşır.
  16. 16. Şirket, ürün ve hizmetlerin kalitesini müşteri gereksinimleri doğrultusunda sürekli olarak iyileştirir, taleplere zamanında, tam ve doğru olarak cevap verir ve müşterilerinin beklentilerinin üstünde performans sunar.

 

6 İLETİŞİM

    6.1. Kalite Politikası, Şirket Çalışanlarına duyurulmuştur ve kurumun internet sitesi aracılığıyla da sürekli ve kolaylıkla erişilebilir durumdadır.

    6.2. Şirket, Çalışanların çevre konularında bilinçlendirilmesi adına eğitimler düzenler.

7 YÜRÜRLÜLÜK

İşbu Kalite Politikası 01.10.2024 tarihli Yönetim Kurulu Kararıyla yürürlüğe konmuştur. İşbu Kalite Politikası yeni bir duyuru yapılana kadar geçerli ve yürürlükte kalacaktır.

8 DESTEKLEYEN DOKÜMANLAR

EN-PL-017 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK POLİTİKASI